زمانی که یک بازی یا نرم افزار را از یک فروشنده می خرید، هرگز به او اجازه نمی دهید هر وقت خواست به خانه شما بیاید و برنامه ای را که به شما فروخته، با خود ببرد. اما وقتی از فروشگاه های نرم افزاری خرید می کنید، این اجازه را به کمپانی ها می دهید! اما چرا؟
پرطرفدار ترین سیستم عامل های اسمارتفون ها و سایر گجت های الکترونیکی ما، از چیزی بهره می برند که محققان امنیتی به آن سویچ یا دکمه مرگ (Kill Switch) می گویند. این قابلیت شرکت سازنده را قادر می سازد که با ارسال پیامی روی وب یا یک شبکه بی سیم خاص؛ سیستم عامل را وادار به حذف یا مخدوش کردن اپلیکیشن خاصی از دستگاه نماید.
اپل، گوگل و مایکروسافت، این کار را در پلتفرم هایشان انجام می دهند. البته این شرکت ها در قرارداد هایشان چند خطی درباره این سیاست ها توضیح می دهند. مدیران گوگل و اپل می گویند که این قابلیت در امر محافظت کاربر از نرم افزار های مخرب؛ مفید و مهم است.
ادامه مطلب ...
به م زوانه
Coming Soon...
منتظر باشید ....
ادامه تصاویر در صفحه ی بعد.
به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اپل اینسایدر،با فروش ۱٫۵ میلیون عددی آیفون ۴ در روز اول عرضه ،شرکت اپل توانست رکورد فروش افتتاحیه یک دستگاه پرتابل بازی را بشکند. در مقام مقایسه ،دستگاه پرتابل پلی استیشن شرکت سونی تنها موفق به فروش ۲۰۰ هزار عددی در نخستین روز عرضه شده بود و نینتندو DS نیز تنها موفق به فروش ۵۰۰ هزار عدد در نخستین روز عرضه خود شده است. در ضمن فروشگاه نرم افزاری اپل یا همان اپ استور نیز عنوان محبوبترین فروشگاه نرم افزاری Most Popular Application Marketplace و پردانلودترین فروشگاه بازی ویدیویی را بر اساس آمار سپتامبر ۲۰۱۰ با حدود ۶٫۵ میلیارد دانلود با تعداد برنامه ۲۵۹,۷۴۰ را به خود اختصاص داده است. در ماه سپتامبر ۲۰۱۰ فروشگاه اپ استور در حدود ۳۲٫۳۶۲ بازی را در خود جای داده بود که بدون رقیب بوده و فروشگاههای مشابه مانند استیم برای رایانههای شخصی در حدود ۱۱۱۰ عنوان ، شبکه لایو مایکروسافت ۱۳۰۰ عنوان و شبکه PSN شرکت سونی نیز تنها ۵۷۶ عنوان را در خود جای داده است. “گاز دیواز” ادیتوربخش بازی رکوردهای جهانی گینس در این مورد گفت:”با عرضه آیفون نه تنها صنعت تلفن همراه متحول شد بلکه به دنیال خود دنیای بازیهای ویدیویی را نیز متحول کرد”. اودر ادامه سنگ تمام برای اپل گذاشته و ادامه داده است:”با یک فروشگاه نرم افزاری بدون انتها برای دستگاههای خود ،اپل یک فضای جدید و خلاقانه را در بازی های عامه پسند که به معنای واقعی کلمه سرگرمی را برای کاربر به ارمغان می آورد را به وجود آورده است”. گفتنی است که شرکت اپل چندی پیش دو مهره کلیدی شرکتهای بازی سازی نینتندو و اکتیویژن را جذب شرکت خود کرد.
به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی گیماسپوت، بر اساس گزارش منتشر شده در وبلاگ کوتاکو، بازی جنگهای مدرن ۳ (Modern Warfare 3) در روز سهشنبه ۸ نوامبر برای کنسولهای بازی پلیاستیشن ۳، ایکسباکس ۳۶۰ و رایانههای شخصی ارائه خواهد شد.
بر طبق گزارش این وبلاگ بازی، داستان این شماره تنها مدت کوتاهی پس از داستان نسخه ۲ این بازی رخ خواهد داد و دارای اتفاق غافلگیرکننده حمله آمریکا به روسیه بوده و به نوعی یک جنگ جهانی سوم خواهد بود و در آن جنگهای شدیدی بین نیروهای متخاصم در شهرهای نیویورک، پاریس، لندن و دبی رخ خواهد داد.