Technology & Gadget

دنیای تکنولوژی و گجت ها

Technology & Gadget

دنیای تکنولوژی و گجت ها

رایانه ویندوز ۷ بخرید XBOX 360 هدیه بگیرید!

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز ،مایکروسافت اعلام کرده است که به هر دانش آموز خریدار رایانه ویندوز ۷ این شرکت که بهایی بالایی ۷۰۰ دلار داشته باشد یک ایکس باکس ۳۶۰ اشانتیون می‌دهد.

این هدیه ویژه فقط در بین تاریخ‌های ۲۳ می تا ۳ سپتامبر ۲۰۱۱ قابل استفاده خواهند بود و قرار است به غیر از آمریکا به زودی در کشورهای کانادا و فرانسه نیز به اجرا دربیاید که جزئیات بیشتر به زودی اعلام خواهد شد.

اگر شما می‌خواهید که بصورت آنلاین این رایانه را خریداری کنید باید از Bestbuy  ،خرده فروشان مایکروسافت و یا از وب سایت‌های Dell.com و یا  Hp.com اقدام به خرید کنید.

microsoft-windows-pc-xbox

اگر شما آدرس ایمیل به ثبت رسیده نداشته باشید و یا به هر دلیلی نخواهید از طریق اینترنت این خرید را انجام دهید برای دریافت این هدیه باید شناسه دانش آموزی خود را به همراه داشته باشید.

کنسول هدیه داده شده نیز مدل ۴ گیگ خواهد بود و مایکروسافت هر رایانه ویندوز ۷ بالای ۷۰۰ دلار را کافی می‌داند ولی بر روی مدل‌های خاصی از سامسونگ و HP تاکید بیشتری دارد.

کاسپرسکی:ما احتیاج به پلیس بین المللی اینترنت داریم!

یوگنی کاسپرسکی در کنفرانس ۲۰۱۱ تیم های  اضطراری رایانه در استرالیا که در بین تاریخهای ۱۵ می تا ۲۰ می برگزار گردید در طی یک سخنرانی ایده تشکیل پلیس اینترپل اینترنت را ارائه کرد.

کاسپرسکی می گوید:”در پنج سال گذشته ،جرایم اینترنتی در عصر طلایی خود بسر برده‌اند  و در حال حاضر تبهکاران اینترنتی در رده دوم سودآوری  بعد از قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارند  و در نتیجه ما به اینترپول اینترنت احتیاج داریم تا یک همکاری بهتر بین سازمان‌های بین المللی برای مقابله با این گونه جرایم شکل گیرد.

او در ادامه می‌گوید:”جرایم اینترنتی به نوعی با دنیای رایانه عجین شده  و مانند اینکه شما در سواحل استرالیا همیشه با کوسه ها دست و پنجه نرم کنید آیا دیگر جرات شنا کردن دارید!”.

21

او ادامه میدهد :” بسیاری از جرایم اینترنتی در کشورهای غیر انگلیسی زبان اتفاق می‌افتد زیرا پلیس این کشورها هرگز این جرایم را جدی نگرفته و هکرها در کمال آسایش این کار را انجام می‌دهند”.

کاسپرسکی معتقد است که بزرگترین مانع در راه برخورد قاطع با جرایم اینترنتی عدم یک همکاری بین پلیس‌های جرایم اینترنتی در کشورهای مختلف است زیرا علاوه بر داشتن سازمان های مبارزه با جرایم رایانه‌ای باید یک پلیس اینترنت اینترپل تشکیل شود تا این همکاری بین المللی و همگانی شود .

داشتن گذرنامه های اینترنتی و شناسه آنلاین یکی دیگر از عوامل جلوگیری از بروز جرایم اینترنتی از دید کاسپرسکی است .

گفتنی است که شرکت نرم افزارهای امنیتی کاسپرسکی در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و اکنون این برند یکی از معتبر ترین برندها در صنعت نرم افزارهای امنیتی است.

آیا فضانوردان به اینترنت دسترسی دارند؟

چند روز پیش شبکه PBS وبکستی پخش کرد که در آن مایلز اوبراین به شکل مستقیم با فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی مصاحبه می‌کرد. موضوع اصلی این مصاحبه زندگی در فضا بود؛ آنها به شکل مستقیم با فضانوردانی که در فضا در حال زندگی هستند گفتگو می کردند. ‏

در جایی از مصاحبه، مایلز از گرگ جانسون (خلبان شاتل عملیات 134-STS) و رون گرن سوالی را مطرح کرد که یکی از بینندگان یوتیوب پرسیده بود: «آیا آن بالا اینترنت دارید؟ سرعتش چطور است؟ محدودیت دارد؟ محدوده آی.پی. اختصاص داده شده به فضا چیست؟». ‏

گرگ جانسون: سوال خوبی است. ما به عنوان افراد داخل شاتل ارتباط چندانی با اینترنت نداریم. ایمیل‌های ما سنکرون می‌شوند و در نتیجه ما تا حدی به ایمیل دسترسی داریم. شاید هم بشود گفت که به نوعی به اینترنت وصل هستیم. به هرحال رونی می‌تواند بهتر توضیح بدهد چون رونی در ایستگاه فضایی بین المللی اینترنت بهتری از ما دارد.


رون گرن: خب این دسترسی داشتن به اینترنت یک چیز جدید برای ما است. روش کار این است که اینجا در ایستگاه فضایی بین المللی یک لپ تاپ داریم که از راه دور کامپیوتری روی زمین را کنترل می‌کند که آن کامپیوتر به اینترنت وصل است. پس اگر در شرایطی باشیم که پوشش ارتباطی با زمین کامل باشد، می‌توانیم با کمی تاخیر به اینترنت وصل باشیم. این از چیزی که شما روی زمین می‌بینید کندتر است ولی برای ما واقعا کاربرد دارد و به ما اجازه می‌دهد تا ببینیم روی زمین چه می‌گذرد.


متن کامل صحبت‌ها را از اینجا بخوانید و توجه کنید که بعضی از فضانوردان گفته‌اند که از فضا توییت می‌کنند و اگر بخواهید می‌توانید نوشته‌هایشان را دنبال کنید. ‏ ‏

ساخت نخستین نمایشگر Super Hi-Vision جهان توسط شارپ

نمایشگر سوپر های ویژن شارپ

اگر بخواهید یک تلویزیون یا نمایشگر جدید بخرید به احتمال زیاد تاکید دارید که اچ دی باشد تا بالاترین رزولوشن را در اختیار داشته باشید. اما زمان اش رسیده تا با Super Hi-Vision ملاقات کنید. این نخستین ال سی دی «سوپر های ویژن» دنیا است که توسط شرکت شارپ تولید شده. ‏

نمایشگرهای تمام اچ دی 1080p در مقابل این تلویزیون یک بازیچه محسوب می شوند چرا که رزولوشن این یکی ۱۶ برابر اچ دی است! اینجا شما با یک تصویر 7680 در 4320 پیکسل روبرو هستید. ‏

البته هنوز برای داشتن چنین کیفیتی در خانه زود است. چرا که حتی اگر این تلویزیون ۸۵ اینچی را هم داشته باشید، محتوایی برای پخش کردن با این کیفیت گیرتان نمی آید. اما قرار است از حدود سال ۲۰۲۰ این استاندارد با تصاویر ۳۳ مگاپیکسلی و ۲۲ کانال صدا به عنوان یک استاندارد پخش جهانی کم کم فراگیر بشود. بنابراین تقریبا ۹ سال دیگر فرصت دارید تا از تلویزیون تمام اچ دی تان لذت ببرید. به شرطی که تا آن زمان فناوری دیگری جایگزین نشده باشد. ‏

تست ترمزهای بوینگ ۷۴۷ چگونه انجام می شود

همه هواپیماهایی که توسط کارخانه های مختلف تولید می شوند، باید یک دوره تست های ویژه سازمان بین المللی هواپیمایی یا ایکائو را بگذرانند. البته برخی شرکت های سخت گیر مانند بوینگ تست های ویژه ای را هم برای محصولات شان طراحی می کنند. بوینگ به تازگی دو هواپیمای جدید 747‪-‬8 قاره پیما و 747‪-‬8 باری تولید کرده است که احتمالا اواخر سال ۲۰۱۱ وارد خطوط هوایی آمریکا می شوند. این کارخانه هم اکنون در حال انجام آزمون های این محصولات در شرایط کاملا عملیاتی و واقعی است. یکی از تست های مهم هر هواپیما، کارکرد بهینه و موثر ترمزهاست. برای این کار هواپیما را با ظرفیت کامل بارگیری کرده و در لحظه آمادگی بلند شدن (Take off) آن را متوقف می کنند.

شیوه کار مهندسین آزمون بوینگ به این صورت است:


۱. آنها بوینگ ۷۴۷ باری را به باند بسیار طولانی فرودگاه کالیفرنیا منتقل می کنند.

‫۲. سپس هواپیما را تا آخرین حد ظرفیت پر می کنند. یعنی اینکه سوخت گیری را با ظرفیت کامل انجام داده و تا سقف محدودیت تیک آف هواپیما (یعنی ۴۴۲ تن) آن را بار می زنند. این مقدار ۱۳۹ تن بیش از حد معمول بارگیری بوینگ ۷۴۷ جدید است.

۳. حال ترمزهای هواپیما را باز کرده و ترمزهای کاملا کارکرده و مستعملی را به جای آن می بندند

۴. اکنون نوبت خلبان است تا بوینگ غول پیکر را به ابتدای باند پرواز هدایت کرده و ۴ موتور جنرال الکتریک آن را روشن کند. هر یک از این موتورها نیرویی برابر با ۱۱۸۴ کیلونیوتن آزاد می کنند.

۵. حرکت آغاز می شود و بعد از چند ثانیه هواپیما به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می رسد. این سرعت نقطه بدون بازگشت تیک آف است. حال کاپتان ترمزها را فعال می کند. البته این کار را بدون کاهش فشار موتورها انجام می دهد، زیرا این تست اختصاصا برای بدترین شرایط ترمزها طراحی شده است.


خب، نتایج کاملا رضایت بخش است. 747‪-‬8باری قبل از زمان مورد انتظار توقف می کند. ترمزهای مستعمل آن به اندازه ای داغ شده اند که به رنگ نارنجی روشن در آمده اند. دمای آنها به ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد رسیده است. اما تنها مقداری دود ایجاد شده و هیچ نشانی از آتش نیست! جالب تر اینکه آتش نشان ها هم تا پنج دقیقه آنها را با آب خنک نمی کنند تا ببینند که آیا آتش سوزی اتفاق می افتد؟ زیرا این حداقل زمان لازم برای خروج خدمه از هواپیما است.


چرخ ها و ترمزها از کار افتاده اند و باید روانه زباله دانی شوند. اما بقیه هواپیما کاملا سالم است. پیشنهاد می کنم ویدیوی سایت گیزمودو را حتما ببینید.