Technology & Gadget

دنیای تکنولوژی و گجت ها

Technology & Gadget

دنیای تکنولوژی و گجت ها

هر ۶۰ ثانیه در اینترنت چه اتفاقی می‌افتد؟

- موتور جست‌وجوی گوگل به ۶۹۴۴۴۵ جست‌وجو پاسخ می‌گوید.

- بیش از ۶۶۰۰ عکس در فلیکر آپلود می‌شود.

- ۶۰۰ ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود، که جمعا شامل بیش از ۲۵ ساعت محتوا است.

- ۵۱۰۰۴۰ نظر در فیس‌بوک ارسال می‌شود.

- ۷۰ نام دامنه جدید ثبت می‌شود.

- بیش از ۱۶۸ میلیون ایمیل ارسال می‌شود.

- ۳۲۰ حساب کاربری جدید در توییتر ثبت شده و ۹۸۰۰۰ توییت ارسال می‌شود.

- برنامه‌های آیفون برای بیش از ۱۳۰۰۰ بار دانلود می‌شوند.

- فایرفاکس بیش از ۱۷۰۰ مرتبه دانلود می‌شود.

- وردپرس برای بیش از ۵۰ مرتبه دانلود می‌شود.

- پلاگین‌های وردپرس بیش از ۱۲۵ بار دانلود می‌شوند.

- ۱۰۰ حساب جدید بر روی وب‌سایت لینکداین ساخته می‌شود.

- ۴۰ پرسش جدید در YahooAnswers پرسیده می‌شود.

- بیش از ۱۰۰ پرسش در وب سایت Answers.com پرسیده می‌شود.

- بیش از ۱۲۰۰ تبلیغ جدید در Craigslist ساخته می‌شود.

- بیش از ۳۷۰۰۰۰ دقیقه تماس صوتی توسط کاربران اسکایپ صورت می‌گیرد.

 

msn

سیستم جدید اپل برای محدودیت در فیلم‌برداری

اپل قصد ایجاد سیستمی را دارد که با استفاده از آن، دستگاه متوجه می‌شود که فرد در تلاش است تا از رویدادهای زنده، مانند کنسرت، فیلم‌برداری کند.
در این سیستم، به عنوان نمونه، اگر یک آیفون طی یک کنسرت اقدام به فیلم‌برداری کند، سنسورهای مادون قرمز از جانب صحنه‌ی نمایش این اقدام را تشخیص خواهند داد، و سپس این سنسورها با آیفون ارتباط برقرار کرده و به صورت خودکار دوربین دستگاه را غیرفعال خواهند کرد.
با این حال، ضمن این اتفاق، هنوز کاربر قادر به استفاده از سایر امکانات دستگاه خود خواهد بود.

کمپانی‌هایی که این اتفاق به نفع آنها تمام می‌شود، اغلب اوقات در مقابله با ویدیوی نمایش‌ها که به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب پخش می‌شوند، ناکام مانده بودند.
برخی این اقدام را به ضرر اپل می دانند؛ یکی از این افراد Glenn Reynolds، وبلاگ‌نویس شناخته شده‌ی آمریکایی است کهعنوان کرده این اقدام اپل به سهمش از بازار ضربه خواهد زد.

فناوری که به انسان اجازه می‌دهد با دلفین سخن بگوید

پیش‌تر دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که دلفین پس از انسان، دومین موجود باهوش است. اکنون خبر می‌رسد با کمک فناوری جدیدی که ساخت آن آغاز شده انتظار می‌رود این دو موجود باهوش در آینده بتوانند با یکدیگر سخن بگویند.
New Scientist خبر داده است که غواصان همراه با کامپیوتر ضد آب قادر به رمزگشایی صداهای عجیب و غریب دلفین‌ها خواهند شد، و سپس می‌توانند به صورت بی‌درنگ اقدام به ایجاد و بیان پاسخی مناسب کنند.
هدف نهایی پروژه که بر عهده‌ی Denise Herzing و Thad Starner است، ساخت زبانی‌ست که از صداهای طبیعی دلفین‌ها استفاده می‌کند تا امکان صحبت با دلفین‌ها فراهم شود.
انسان‌ها از دهه‌ی ۶۰ میلادی است که می‌توانند با دلفین‌ها ارتباط برقرار کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دلفین‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ کلمه متعلق به زبان انسان را بیاموزند و قادر به درک تفاوت میان دستورهای مشابه هستند.

خانم Herzing می‌گوید، تلاش‌های گذشته برای گفت‌وگو با دلفین‌ها بیشتر یک‌سویه بوده است. او می‌گوید: «آنها سیستمی ساختند و از دلفین‌ها انتظار داشتند که آن را بیاموزند، و اینطور هم شد، اما دلفین‌ها قادر نیستند با استفاده از این سیستم چیزهایی را از انسان بخواهند.» به این دلیل، Herzing و همکلاسی‌اش از ۱۹۹۸ بر روی سیستم ارتباطی دو سویه کار می‌کنند.
Starner با کمک این دانشجویان در حال ساخت دستگاهی است که شامل یک کامپیوتر در اندازه تلفن هوشمند و دو «آب آوا سنج» است، که می‌توانند صداهای دلفین را شناسایی کنند. غواص دستگاه را که بر روی سینه‌اش نصب شده با خود حمل می‌کند. وقتی که «آب آوا سنج‌»ها صدای دلفین را دریافت کردند یک LED در ماسک قواص روشن می‌شود. قواص نیز می‌تواند با استفاده از وسیله‌ای که همراه دارد، نوعی ترکیب از ماوس و صفحه کلید، به دلفین پاسخ گوید.
با این همه، به نظر می‌رسد که حتی اگر این تیم بتواند طرح را پیشرفت دهد هنوز تا موفقیت راه درازی باقیست.

متروی تهران برای اندروید

متروی تهران برای اندروید

لذت استفاده از تلفن های هوشمند زمانی بیشتر می شود که اپلیکیشن های بومی به کمک زندگی روزمره شما بیایند و آن را برایتان آسان تر کنند. یکی از برنامه هایی که برای شهروندان تهرانی کاربرد بسیاری دارد، اپلیکیشن مترو است.

 

این اپلیکیشن یک امکان فوق العاده دارد و آن امکان نمایش زمان حرکت قطارها و فاصله زمانی بین دوقطار است. به کمک این ویژگی شما می توانید برای خروج از خانه و ورود به مترو برنامه ریزی زمانی داشته باشید تا در ایستگاه چندان معطل نشوید. شما همچنین می توانید فاصله زمانیتان تا ایستگاه مقصد را نیز محاسبه کنید و همچنین مسیر درست را برای رسیدن به مقصد پیدا کنید.

 

این اپلیکیشن به طور رایگان، برای کاربران اندروید در دسترس است.

تصاویری از سنسور ۲۶۸مگاپیکسلی OmegaCAM

عکسبرداری از فضا نیاز به دوربین های بسیار عظیم دارد. این سنسور بسیار بزرگ نیز که برای استفاده در یکی از این دوربین ها طراحی شده؛ از کنار هم قرار دادن ۳۲ CCD ساخته شده است که قادر است عکس هایی با کیفیت ۲۶۸ مگاپیکسل را ثبت کند.

 

این غول عکاسی حدود ۷۷۰ کیلوگرم وزن دارد و به صورت اختصاصی برای عکسبرداری از آسمان نیمکره جنوبی ساخته شده. این سنسور که OmegaCAM نام گرفته توسط رصدخانه ESOساخته شده و بر روی تلسکوپ VST نصب گردیده است.

 

تلسکوپ VST در صحرای آتاکاما در شمال شیلی قرار دارد و با نصب این سنسور عظیم بر روی آن،امکان می یابد که نقشه ای مطلوب از آسمان نیم کره جنوبی ایجاد کرده و عکس هایی عالی از آن بردارد. این تلسکوپ، هم اکنون بزرگترین تلسکوپی است که به صورت اختصاصی برای بازدید نورهای مرئی، طراحی و ساخته شده است.

 

به تازگی رصدخانه ESO دو عکس از عکسهایی که توسط OmegaCAM برداشته شده را منتشر کرده که می توانید آنها را در اینجا و اینجا مشاهده نمایید. همچنین می توانید تصاویری از تلسکوپ VST را نیز در اینجا مشاهده نمایید.